هشتگ ها در اینستاگرام می توانند روشی مؤثر برای رشد دنبال کنندگان و تعامل شما باشند ،
اما بهترین شیوه ها دائما در حال تغییر هستند.
داشتن یک برنامه و استراتژی برای استفاده از هشتگ ها فقط برای کاربران دارای فالوور بالا نیست
بهینه سازی هشتگ های اینستاگرام می تواند به تازه کارترین کاربر اینستاگرام هم کمک کند
در این آموزش باهم یاد خواهیم گرفت که چگونه با استفاده از هشتگ ها به جذب فالوور
و رسیدن به هدف مان کمک کنیم!
شماره 1: بهینه سازی هشتگ ها در اینستاگرام برای تعامل با کاربران دیگر
استفاده از هشتگ های اینستاگرام یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت بازدید بیشتر ار
پست های صفحه تان است،
اما چند مورد هشتگ را باید به هر پست اضافه کنید ؟
این یک سوال بحث برانگیز است!!
حداکثر تعداد هشتگ مجاز در اینستاگرام 30 عدد است ،و اگرچه ممکن است خیلی زیاد به نظر برسد ،
اما برخی از متخصصان می گویند همیشه باید از 30 هشتگ استفاده کنید زیرا این فرصت بیشتری
را برای دیده شدن شما فراهم می کند.
در حالی که سایر کارشناسان می گویند اضافه کردن هر 30 هشتگ می تواند اسپم به نظر برسد
و از ارزش محتوای پست شما کم می کند. درعوض ، این متخصصان می گویند که برای ارسال
فقط باید تعداد انگشت شماری( بین 3تا 5 عدد) از هشتگ های مربوط به پست تان را انتخاب کنید.
با هر نظر که شما موافق هستید مشکلی ندارد ، ولی مهم این است که اطمینان حاصل کنید
که هر هشتگی که استفاده می کنید مربوط به محتوا ، مخاطبان یا تجارت شما باشد.
افزودن هشتگ های تصادفی (حتی موارد پر ترافیک) می تواند به شدت در تجارت شما مشکل ایجاد کند.
زیرا نه تنها مردم از محتوای شما گمراه می شوند و اعتماد خودشان را نسبت
به برند شما از دست می دهند،
بنابراین برای اینکه در تجارت خود بهترین فرصت را بدست آورید ، ارزش آن را دارد که
فقط ازهشتگ های مربوطه استفاده کنید.
و اگر نمی دانید در کسب وکار تان باید از چه هشتگ هایی استفاده کنید ما در اینجا چند راه سریع
برای یافتن هشتگ های مربوط به نام تجاری تان را معرفی خواهیم کرد:
-
برند های مشابه را تحت نظر قرار دهید!!
یکی از بهترین راهها برای به دست آوردن هشتگ های الهام بخش این است که برند های موفق در حوزه
خودتان را زیر نظر بگیرید
به برند هایی با محتوا ، محصولات یا مخاطبان هدف مشابه نگاه کنید، و استراتژی محتوای آنها را با دقت ارزیابی کنید.
-
از ابزار هشتگ پیشنهادی اینستاگرام استقاده کنید
راه عالی دیگر برای کشف هشتگ های جدید برای نام تجاری شما استفاده از ویژگی هشتگ های پیشنهادی است.
سیستم پیشنهادات هشتگ با یافتن هشتگ های مربوطه برای پست های شما به طور خودکار براساس هشتگ های
دیگری که استفاده کرده اید کار می کند.
تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که یک هشتگ مربوط را پیدا کنید و آن را در پیشنهادات هشتگ قرار دهید ،
روی “پیشنهاد” کلیک کنید و این ویژگی بلافاصله 30 هشتگ دیگر مربط و مرتب شده به شما تحویل میدهد.!
سپس می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این هشتگ ها را انتخاب کنید و
آن را به پست خود اضافه کند. کل فرایند کمتر از 30 ثانیه طول می کشد! (به همین سادگی)
-
از صفحه کاوش (اکسپلور) اینستاگرام کمک بگیرید
راه عالی دیگر برای یافتن هشتگ های جدید از طریق صفحه کاوش اینستاگرام است!
صفحه اینستاگرام کاوش به طور معمول فقط پست هایی را نشان می دهد که عملکرد خوبی دارند ،
بنابراین می تواند مکانی عالی برای یافتن هشتگ های استراتژیک باشد.
برای کشف هشتگ های مربوطه ، از دسته بندی های جستجو استفاده کنید.
-
تجزیه و تحلیل عملکرد هشتگ ها در پست های قبلی
یک رویکرد تحلیلی نیز میتواند در پیدا کردن بهترین استراتژی برای هشتگ ها کمک تان کند ،
نگاهی به عملکرد هشتگ هایی که در گذشته از آنها استفاده کرده اید می تواند روشی
فوق العاده استراتژیک برای تصمیم گیری در مورد هشتگ هایی باشد که دوباره در آینده از آنها استفاده می کنید.
با استفاده از تجزیه و تحلیل هشتگ ها ، می توانید بینش های کلیدی در مورد هشتگ هایی
که استفاده می کنید را ردیابی کنید – از جمله تفکیک هشتگ هایی که بیشترین لایک ، نظر و برداشت را د ارند.
شماره 2: میزان حجم ارسال هر هشتگ در اینستاگرام را بررسی کنید
پس از یافتن مجموعه ای از هشتگ های مربوطه ، مهم است که حجم پست های مربوط به هر یک را در نظر بگیرید.
اگر یک هشتگ پستهای زیادی دارد و خیلی پرطرفدار است ، پست اینستاگرام شما در عرض چند ثانیه
در میان پست های دیگران دفن خواهد شد. اگر یک هشتگ هم خیلی کوچک باشد ، به احتمال زیاد به هیچ وجه بازدید کننده پیدا نمی کند.
برای داشتن یک راه میانه و مطمئن ، از هشتگ هایی با تعداد پست های 10kالی 200k استفاده کنید .
این انتخاب باید طوری باشد که هم بازدید کننده مناسبی داشته باشد و هم نه به حدی باشد که فوراً محتوای شما ناپدید کند.
و هنگامی که هشتگ پایه خود را کشف کردید ، می توانید با چند هشتگ با حجم بالا و کم حجم ترکیبی درست کنید
و ترکیب تان را مورد آزمایش قرار دهید تا بهترین نتیجه را بدست بیاورید.
وقتی صحبت از ترکیب هشتگ های مناسب می شود ، هر کسب و کار فرمول منحصر به فرد خود را دارد.
اما با کمی آزمایش و خطا ، می توانید دقیقاً کشف کنید که چه چیزی برای برند شما خوب جواب میدهد!
شماره 3: مدام هشتگ های خود را مرتب کنید
یکی از راه هایی در بهینه سازی هشتگ ها در اینستاگرام که شاید به آن توجه نکرده باشید این است که
هشتگ ممکن است بهترین راه برای رشد موارد زیر در اینستاگرام باشد ، اما اگر دقت نکنید ،
می توانند به راحتی پست های شما را به هم ریخته و غیر حرفه ای جلوه دهند.
برای حفظ مرتب بودن و آسان خواندن گپشن ها ، ایده خوبی است که از یک خط بین قسمت اصلی عنوان
و هشتگ ها استفاده کنید این باعث می شود هم زیبایی و هم ترتیب را در کپشن ها رعایت کنید
اگرچه کشیدن یک خط ممکن است ساده به نظر برسد ، اما بسیار سخت تر از آن است که به نظر می رسد.
هشتگ ها باید در کپشن باشند یا نظرات؟
طبق اعلام اینستاگرام ، می توانید هشتگ را به عنوان کپشن یا نظرات اضافه کنید.
با این حال ، با افزودن هشتگ به کپشن ها میتوانید، به محض انتشار پست ، از تعامل خوبی بهره مند شوید،
به جای اینکه منتظر بمانید تا نظر خود را بنویسید و ارسال کنید. (در حقیقت این راه یکم سریع تر است)
شماره 4: استفاده از هشتگ در استوری را فراموش نکنید
آیا می دانید که می توانید هشتگ هایی را به استوری های اینستاگرام خود اضافه کنید؟
افزودن هشتگ به داستان شما یک روش عالی برای ارائه مطالب شما به بازدید کنندگانی غیر از فالوور هایتان است.
وقتی افراد هشتگی را در اینستاگرام جستجو می کنند ، اگر به اندازه کافی محبوب باشد ،
می توانند مجموعه ای از داستان های دارای هشتگ را در صفحه نتایج جستجو از جمله استوری شما را ببینند!
و اگر آنچه را که می بینند دوست داشته باشند ، حتی ممکن است از نمایه شما بازدید کنند.
شماره 5: عدم استفاده از ممنوعیت هشتگ ها در اینستاگرام
نکته نهایی ما این است که از استفاده از هشتگ های ممنوع در پست های اینستاگرام خودداری کنید.
هشتگ های ممنوع شده توسط اینستاگرام به دلیل نقض دستورالعمل های انجمن غیرفعال شده اند.
استفاده از هشتگ های ممنوعه کاملا بی اثر است و مانند این است که به یک نابینا چراغ قوه بدهید!!!
اگر نمیدانید چه هشتگ هایی ممنوع هستند ما شما را در این پست راهنمایی کرده ایم !!
برای بررسی اینکه آیا هشتگ ممنوع است یا نه ، در صفحه کاوش اینستاگرام جستجو انجام دهید. اگر ممنوع باشد ،
در بالای صفحه پیامی را مشاهده خواهید کرد که توضیح می دهد پستهای اخیر در حال حاضر پنهان هستند.
هشتگ یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد یک جامعه هدفمند ، قوی و مرتبط در اینستاگرام است.
و انتخاب یک استراتژی هدفمند به بهینه سازی هشتگ ها در اینستاگرام به شدت کمک میکند.