حساب Creator account برای اینستاگرام اینفلوئنسرها و بازاریابان از اهمیت بالایی برخورد دار است و برای تجارت بهتر در اینستاگرام
این حساب را فعال نموده اند. تا اطلاعات و گزارش های دقیق تری را در اختیار افراد قرار دهد.
و اینکه این گونه حساب هابرای حساب های که فالور های بالای ۱۰ کا داشتند فعال بودند.
اما در حال حاضر این نوع حساب را برای هر تعداد فالوور میتوان فعال نمود.
از آنجا که دارندگان برند شخصی و اینفلوئنسرها بخاطر فعالیت زیاد در اینستاگرام،
برای این شبکه اجتماعی بسیار مهم تلقی میشوند.
اینستاگرام هم روز به روز در تلاش است تا قابلیت های بیشتری ایجاد نماید تا این دسته از
طرفدارانش را حفظ کند. البته طبق آمارهای رسمی جهانی اینفلوئنسر ها هم اینستاگرام را پلتفرم
بسیار مناسبی برای کسب و کار خود دانسته اند و آن را محبوب ترین پلتفرم فعالیت خود میدانند.
حساب Creator account چیست و برای چه کسانی فعال است؟
اوایل 2019 قابلیتی جدید بر روی اینستاگرام قرار داده شد، که ابتدا این قابلیت
برای صفحات بالای 10 هزار فالوور فعال شد. که قابلیت های بیشتری به نسبت اکانت های شخصی
و تجاری در اختیار کاربران قرار میداد. قابلیت هایی از جمله آنالیز بهتر و دقیق تر صفحه،
آمارهای رشد در صفحه و مدیریت دقیق تر پیام ها از جمله قابلیت های این حساب هستند.
که در ادامه در این باره توضیح بیشتری میدهیم.
هدف اینستاگرام از فعالسازی createor account چیست؟
در مرحله اول همانطور که پیشتر هم اشاره شد، هدف اینستاگرام
از افزودن این قابلیت کمک به اینفلوئنسرها و جلب رضایت آنهاست و در مرحله بعد با این کار توانسته
حساب های شخصی، حساب های کاری و حساب های اینفلوئنسرها را از هم تفکیک کند.
آیا به نفع مان است که حساب creator account را فعال کنیم؟
اطلاعات آماری که این نوع حساب میدهد بیشتر از آمارهای انالیزی حساب های تجاری است.
البته پیشنهاد ما به شما این است که تنها در صورتی این قابلیت را فعال نمایید
که از سایر سایت های آنالیز اینستاگرام استفاده نکنید. چرا که آن سایت
ها برای آنالیز از قابلیت api Instagram برای تحلیل استفاده میکنند که متاسفانه طبق آمار خود اینستاگرام
هنوز حساب creator account به علت اینکه آزمایشی است هنوز با این api سازگار نیست. و شما دیگر
قادر نخواهید بود از آن سایت های آنالیز برای گرفتن اطلاعات
در مورد عملکرد پیج تان استفاده نمایید اما اگر تنها از ابزار داخلی خود اینستاگرام
یا insight استفاده می نمایید بهتر است از حساب creator account استفاده نمایید تا بتوانید آمارهای بیشتری دریافت کنید.
قابلیت های حساب creator account چه چیزهایی هستند؟
- آمار رشد صفحه
میزان تاثیرگذاری پست ها در فالو و آنفالو شدن فالوورها را میتوانید ببینید و از این راه دسترسی بهتر
و دقیق تری به آمار رشد صفحه ی خود خواهید داشت. و قطعا میتوانید به علایق فالوورهایتان پی ببرید
و بر آن اساس محتوای بهتر با برنامه ریزی دقیق تری خواهید داشت
در قسمت view insight به غیر از آمارها به شما گزارش میدهد که چند نفر پروفایل شما را بخاطر
این پست دیده اند و چند نفر شما را فالو کرده اند.
- استفاده از سرویس Creator studio
در صورتی که حساب creator account را فعال نموده باشید و اگر صفحه اینستاگرام
خود را به فیسبوک متصل نموده باشید. شما میتوانید از خصیصه creator studio فیسبوک برای
زمانبندی انتشار محتوا (پست و igtv ) در اینستاگرام استفاده نمایید.
در حساب معمولی زمانی که از کسی که فالو نکرده اید پیامی دریافت نمایید. پیام در این دسته قرار میگیرد.
در حساب creator account هم میتوانید این بخش را داشته باشید. و تنها کسانی که میخواهید به آنها پاسخ دهید
را انتخاب نموده و تایید نمایید. در این بخش میتوانید پیام های اسپم را decline
نموده تا دیگر از آن کاربر پیامی دریافت نکنید. قابلیت خوبی که در بخش مدیریت پیام های
حساب creator account وجود دارد. این است که شما میتوانید افراد را در بین دسته های مختلف جابجا نمایید.
ممکن است مثلا یکی ازدنبال کننده
هایتان که قبلا در پوشه general قرار گرفته بود را به بخش primary منتقل نمایید تا برای پیام هایش
نوتیفیکیشن دریافت نمایید.
- قابلیت ایموجی های اضافه
برای اینکه اینفلوئنسر ها بتوانند خود و حوزه کاری خود را بهتر و بیشتر معرفی نمایند امکان اضافه کردن
ایموجی های بیشتری در بخش پروفایل برای آنها مهیا گشته است.
- عدم نمایش بخش هایی از پروفایل به کاربران
در حساب های تجاری برای اینکه ایمیل و یا شماره تماس شما به کاربران نشان داده نشود
شما باید فیلدهای مربوطه از پروفایل را حذف نمایید.اما در حساب creator account شما گزینه ای به نام
display category and contact info دارید که که با انتخاب آن میتوانید برای نمایش و یا عدم نمایش بخش های
مختلف پروفایل خود تصمیم بگیرید.
چگونه حساب creator account را در اینستاگرام فعال کنیم؟
وارد صفحه پروفایل کاربری خودتان شوید و بر روی دکمه 3 نقطه کلیک نمایید
•گزینه تنطیمات یا settings را انتخاب نمایید.
•در بخش تنظیمات گزینه Account یا حساب را انتخاب نمایید
•سپس گزینه Switch to professional account یا رفتن به حساب سازنده را انتخاب نمایید
•در صفحه جدیدی که باز میشود از شما میخواهد دسته ای برای حوزه کاری خود انتخاب نمایید و یکسری از حوزه ها
هم در زیر لیست شده اند که بر حسب نوع فعالیت کاری خود میتوانید یکی از این گزینه ها را فعال نمایید.
پس از انتخاب دسته مورد نظر بر روی دکمه done یا انجام شد بزنید.
بخش insight creator account
در این قسمت سه تب content , Activity و audience وجود دارد.
بخش content
در این بخش تعداد پست ها و استوری هایی که در این بخش قرار داده اید نشان داده میشود و میزان علاقه مندی
هایی که کاربران با هر کدام از محتواها داشته اند نمایش داده میشود. با استفاده از اطلاعات این بخش به راحتی
میتوانید با نگاهی مشاهده کنید کدام پست یا استوری بیشتر مشاهده و یا مورد پسند قرار گرفته است.
با استفاده از اطلاعاتی که در این بخش مشاهده می نمایید میتوانید در انتخاب موضوع برای پست های بعدی تصمیم گیری نمایید.
بخش activity
یکسری آمارو اطلاعات هم این بخش از فعالیت های دنبال کنندگانتان در روزهای مختلف در اختیار شما قرار میدهد.
مثلا چند نفریا چند پیج پروفایل شما را دیده اند یا چه تعداد بازدید در روزهای مختلف داشته اید و یکسری آمار مفید
دیگر که مثلا میتوانید بر اساس آن متوجه شوید که پست های یک روز خاص تا چه حد در رشد کاری شما تاثیر گذار بوده است .
بخش audience
در این بخش میتوانید ببینید که در هر روز چند پیج شما را فالو و چه تعداد شما را آنفالو کرده اند.
یا اینکه از کدام کشور ها بیشتر بازدید داشته اید و حتی به تفکیک شهر هم به این اطلاعات دسترسی خواهید
داشت. آمار جالب دیگری که در این بخش برای شما قابل مشاهده است، این است که دنبال کننده هایتان در چه روزها
و چه ساعت هایی بیشتر در اینستاگرام و پیج شما فعال هستند که بر اساس آن میتوانید زمان انتشار پست های خود را زمان بندی نمایید.
نتیجه گیری
اینستاگرام برای افزایش کاربران خود مدام درحال بروزرسانی است و امکانات و قابلیت های ویژه برای کاربران می افزاید.
یکی از این قابلیت ها انواع حساب های مختلف در اینستاگرام است که هر کدام به اندازه
کافی به کاربران در اداره ی پیج کمک میکند. در حال حاضر سه نوع حساب شخصی،
تجاری و سازنده یا همان حساب creator account وجود دارد که هر کدام قابلیت های خود را دارد.
با مطالعه در مورد قابلیت های هر کدام از این نوع پیج ها بهترین گزینه را برای صفحه
خود انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما در اداره ی بهتر پیج تیم روباه سفید است که با خدمات
عالی در زمینه ی اینستاگرام و فضای مجازی به شما کمک می کند. و در انتخاب نوع پیچ
مناسب برای کار شما و با راهنمایی های متخصصان تیم وب بو شما میتوانید پیج دلخواه و حتی پرمخاطبی داشته باشید.